استفاده از سشوار بعد از کاشت مو

آیا بعد از کاشت مو می‌توان از سشوار استفاده کرد؟

در این مقاله می‌خوانید

بعد از کاشت مو، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است بخواهید انجام دهید، بازی با موهای جدیدتان است. این ممکن است شامل استفاده از سشوار یا محصولات حالت دهنده مانند واکس و ژل باشد.

هیجان‌زده شدن قابل درک است. با این حال، به خاطر مو و پوست سر خود، بهتر است چند هفته برای استایل دادن و استفاده از محصولات صبر کنید. از این گذشته، حالت دادن مو با حرارت می‌تواند باعث ریزش و شکستگی مو شود، بنابراین نمی‌خواهید به موهای جدید خود آسیب برسانید. این دوره نقاهت پس از کاشت مو به پوست سر شما زمان می‌دهد تا بهبود یابد و به زودی می‌توانید تقریباً هر مدل مویی را که آرزو دارید داشته باشید.

در این مقاله، به برخی از سوالات متداول در مورد حالت دادن مو بعد از کاشت، پاسخ خواهیم داد.

آیا بعد از کاشت مو می‌توان از سشوار استفاده کرد؟

در هفته اول پس از کاشت مو، بهتر است بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شود. ناحیه پیوند پس از عمل بی‌حس می‌شود، به این معنی که متوجه نمی‌شوید که آیا حرارت سشوار برای پوست سر یا ریشه مو بیش از حد گرم است یا خیر. این خطر آسیب رساندن به فولیکول‌های موی کاشته شده را در حین بهبودی افزایش می‌دهد. زمانی که مجددا شروع به استفاده از سشوار کردید، فقط از تنظیمات کم حرارت یا سرد استفاده کنید.

چه زمانی بعد از کاشت مو می‌توان به موها شامپو زد؟

شامپو کردن مو معمولاً بلافاصله پس از جراحی توصیه نمی‌شود. تیم پزشکی شما در این مورد به شما توصیه‌های بیشتری خواهد کرد، اما در بیشتر موارد، جراحان توصیه می‌کنند که حداقل به مدت دو روز شامپو نکنید. دلیل این امر این است که شامپو، حتی ملایم‌ترین و حساس‌ترین نوع آن، می‌تواند پوست سر و موهای پیوندی را تحریک کند. به یاد داشته باشید که باید تا حد امکان به روند بهبودی کمک کنید.

بعد از کاشت مو چه شامپویی باید استفاده کرد؟

وقتی به شما اجازه شستشوی مو با شامپو داده شد، در دو هفته اول از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. شامپوی بچه بدون افزودنی یا مواد شوینده قوی گزینه خوبی است. در ضمن، قبل از استفاده از شامپوی ضد شوره با تیم پزشکی خود مشورت کنید، زیرا برخی از آنها مناسب نیستند.

آیا بعد از کاشت مو میتوان موها را رنگ کرد؟

بسیاری از بیماران به دنبال ایجاد ظاهر جدیدی هستند و به همین دلیل جراحی کاشت مو را انتخاب می‌کنند. با این حال، رنگ کردن مو خیلی زود می‌تواند منجر به مشکلاتی در روند بهبودی شود. بازیکن راگبی استوارت هاگ موی پیوندی جدید خود را دکلره کرد و باعث شد موهای کاشته شده‌اش به سرعت بریزند.

همیشه از تیم جراحی خود مشاوره بخواهید، اما اکثر جراحان توصیه می‌کنند سه هفته یا بیشتر برای رنگ کردن مو صبر کنید. فولیکول‌های موی کاشته شده حساس‌تر هستند و ممکن است به مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها و محصولات به روش‌های غیرمنتظره‌ای واکنش نشان دهند.

چگونه بعد از کاشت مو میتوان موها را حالت داد؟

کمی زمان می‌برد تا به موهای جدیدتان عادت کنید. چند ماه طول می‌کشد تا موهای جدید مشخص شوند، اما با رشد موهایتان ممکن است نیاز به تغییر مدل مو داشته باشید. می‌توانید حدود دو هفته بعد از جراحی از اسپری مو یا ژل برای ثابت نگه داشتن مدل مویتان استفاده کنید، اما همیشه با تیم جراحی خود در مورد بهترین زمان استفاده از این محصولات مشورت کنید.

چه زمانی بعد از کاشت مو می‌توان موها را کوتاه کرد؟

دو تا سه هفته صبر کنید تا موهایتان را کوتاه کنید. اگرچه کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو امکان‌پذیر است، اما ممکن است در صورت انجام جراحی FUT، زخم‌هایی وجود داشته باشند. با رشد موهایتان می‌توانید مدل‌های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام مدل بیشتر به شما می‌آید.

انتخاب بهترین کلینیک برای کاشت مو

هنوز در انتخاب کلینیک کاشت موی خود مردد هستید؟ اجازه دهید به شما کمک کنیم.

بهترین کلینیک کاشت مو اونی می‌باشد که تیم دوستانه و حرفه‌ای در مورد مراقبت‌های بعد از عمل و مدل موهای مخصوصتان با شما صحبت کند و مراقبت‌های بعد از عمل را برای اطمینان از اینکه موهای جدید شما در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، فراهم کند.

مقالات مرتبط