آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟

آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟

در این مقاله می‌خوانید

امروزه داشتن پوستی زیبا و جوان، آرزوی بسیاری از افراد است. به همین دلیل، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به امری رایج تبدیل شده است. اما آیا واقعاً برای داشتن پوستی سالم، به تمام این محصولات نیاز داریم؟

در این مقاله، به طور خاص به بررسی اهمیت کرم دور چشم می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا کرم آبرسان را می‌توان دور چشم زد یا خیر. 

تفاوت پوست دور چشم با پوست صورت

  • نازک‌تر بودن: پوست دور چشم به طور قابل توجهی نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورت است. به همین دلیل، بیشتر در معرض چین و چروک، تیرگی و پف کردگی قرار دارد.
  • کمبود غدد چربی: پوست دور چشم غدد چربی کمتری دارد. به همین دلیل، به طور طبیعی خشک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است.
  • حساسیت بیشتر: پوست دور چشم بسیار حساس است و به راحتی تحریک می‌شود.

لزوم استفاده از کرم دور چشم

با توجه به تفاوت‌های ذکر شده، استفاده از کرم دور چشم ضروری است. کرم دور چشم با آبرسانی و تغذیه پوست دور چشم، به حفظ شادابی و جوانی آن کمک می‌کند. همچنین، برخی از کرم‌های دور چشم دارای ترکیبات ضد چروکی، ضد پف و روشن‌کننده هستند که می‌توانند به رفع مشکلات رایج این ناحیه کمک کنند.

انتخاب کرم دور چشم مناسب

در انتخاب کرم آبرسان دور چشم باید به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع پوست: اولین قدم در انتخاب کرم دور چشم، توجه به نوع پوستتان است. کرم‌های دور چشم برای پوست‌های مختلف (چرب، خشک، معمولی و حساس) فرموله می‌شوند.
  • مشکلات پوستی: اگر با مشکلاتی مانند چین و چروک، تیرگی یا پف کردگی دور چشم مواجه هستید، باید کرمی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات مناسب برای رفع این مشکلات باشد.
  • سن: به طور کلی، از سن 25 سالگی به بعد می‌توان از کرم دور چشم استفاده کرد.

نکات استفاده از کرم دور چشم

  • مقدار کم: به اندازه یک نخود از کرم دور چشم استفاده کنید و به آرامی با نوک انگشتان آن را دور چشم بزنید.
  • زمان استفاده: کرم دور چشم را دو بار در روز، صبح و شب، بعد از شستشوی صورت استفاده کنید.
  • حذر از تماس با چشم: مراقب باشید که کرم دور چشم با چشمتان تماس پیدا نکند.

آیا می‌توان از کرم آبرسان برای دور چشم استفاده کرد؟

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورت است و به همین دلیل، استفاده از هر محصولی روی آن می‌تواند خطر تحریک و التهاب را به همراه داشته باشد.

به طور کلی استفاده از کرم آبرسان مناسب برای دور چشم مشکلی ندارد و حتی می‌تواند به حفظ رطوبت و شادابی این ناحیه کمک کند. اما باید از کرم‌های آبرسانی استفاده کنید که به طور خاص برای دور چشم طراحی شده‌اند. یعنی دارای فرمولاسیون ملایم و فاقد مواد عطری و مضر هستند که احتمال تحریک پوست را کاهش می‌دهند.

اگر قصد دارید از کرم آبرسان صورت خود برای دور چشم استفاده کنید، حتماً قبل از استفاده، تست حساسیت را انجام دهید. مقدار کمی از کرم را پشت گوش یا زیر بغل خود بزنید و 24 ساعت صبر کنید. اگر در این مدت هیچگونه قرمزی، خارش یا التهاب مشاهده نکردید، می‌توانید از آن برای دور چشم نیز استفاده کنید.

چه کرم های آبرسانی مناسب دور چشم هستند؟

رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست، یکی از کلیدهای اصلی داشتن پوستی سالم و شاداب است. به همین دلیل، برندهای مختلف در سراسر جهان، بخش قابل توجهی از محصولات خود را به کرم های آبرسان اختصاص داده اند.

همانطور که در بخش قبل به سوال “آیا می توان از کرم آبرسان برای دور چشم استفاده کرد؟” پاسخ دادیم، انتخاب کرم مناسب برای دور چشم، نیازمند بررسی دقیق ویژگی های آن است.

پوست دور چشم به دلیل نازکی و حساسیت بالا، بیشتر در معرض تحریک قرار می گیرد. به همین دلیل، هنگام انتخاب کرم آبرسان برای این ناحیه، باید به دنبال محصولاتی باشید که فاقد مواد حساسیت زا باشند.

نکته مهم: قبل از استفاده از هر کرم جدیدی بر روی دور چشم، حتماً تست حساسیت را انجام دهید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هیچ کرمی به طور معجزه آسایی نمی تواند مشکلات پوستی را به طور کامل از بین ببرد. استفاده منظم از کرم آبرسان مناسب، در کنار سایر اقدامات مراقبتی پوست، مانند استفاده از ضد آفتاب و داشتن رژیم غذایی سالم، می تواند به حفظ سلامت و شادابی پوست دور چشم شما کمک کند.

کرم آبرسان دور چشم را برای کل صورت استفاده کنیم؟

در حالی که استفاده از کرم آبرسان برای دور چشم همیشه ایده آل نیست، کرم آبرسان دور چشم را می توان برای کل صورت استفاده کرد. دلیل این امر آن است که کرم های دور چشم معمولاً مرطوب کننده هستند و آبرسانی کل صورت نه تنها ضرری ندارد، بلکه مفید هم هست.

با این حال، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  • قدرت کرم: پوست صورت به طور کلی تحمل کرم های قوی تر با قدرت اثرگذاری بیشتر را دارد. کرم های دور چشم معمولاً ملایم تر فرموله شده اند، بنابراین ممکن است برای کل صورت کافی نباشند.
  • قیمت: کرم های دور چشم به دلیل فرمولاسیون خاص خود گران تر هستند و در بسته بندی های کوچکتری عرضه می شوند. استفاده از آنها برای کل صورت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

راه حل:

  • کرم صورت: همیشه از یک کرم مرطوب کننده مخصوص صورت استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.
  • کرم دور چشم به عنوان جایگزین موقت: در صورت عدم دسترسی به کرم صورت، می توان از کرم دور چشم به عنوان مرطوب کننده موقت برای کل صورت استفاده کرد.

نکته: استفاده از کرم دور چشم به جای کرم صورت به عنوان یک راه حل دائمی توصیه نمی شود.

مقالات مرتبط