اسکراب یا لایه برداری دور چشم

اسکراب (لایه برداری) دور چشم؛ راهنمای کامل

در این مقاله می‌خوانید

با افزایش سن، پوست ما به طور طبیعی خشک‌تر شده و درخشش جوانی خود را از دست می‌دهد. اما آیا می‌دانستید که ناحیه زیر چشم می‌تواند یکی از اولین مکان‌هایی باشد که این اتفاق می‌افتد؟ درست است. خشکی پوست زیر چشم می‌تواند شما را پیرتر از سن‌تان نشان دهد، و هیچکس این را نمی‌خواهد، درسته؟ یکی از راه‌حل‌های حفظ جوانی پوست، ممکن است در لایه‌برداری زیر چشم نهفته باشد.

این فرآیند ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، به خصوص با توجه به اینکه پوست اطراف چشم چقدر ظریف است، اما با دقت کافی و محصولات مناسب، می‌توانید این ناحیه را به طور ایمن لایه برداری و آبرسانی کنید تا پوستتان شاداب و درخشان به نظر برسد. حالا بیایید ببینیم که لایه‌برداری زیر چشم چگونه می‌تواند یک تغییر اساسی در روتین مراقبت از پوست شما ایجاد کند!

آیا لایه برداری زیر چشم بی خطر است؟

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، لایه برداری به حذف لایه بیرونی سلول های مرده پوست کمک می کند و می تواند با درخشان تر کردن و جوان تر نشان دادن پوست، به طور قابل توجهی به آن کمک کند.

این اصل در مورد اسکراب زیر چشم نیز صدق می کند. با این حال، نکته مهم این است که در انتخاب محصولی که استفاده می کنید ملایم و محتاط باشید. بنابراین، اگر این کار را به طور آگاهانه انجام دهید، از محصولاتی که به طور خاص برای ناحیه زیر چشم طراحی شده اند استفاده کنید و بیش از حد اسکراب نکنید، بله، لایه برداری زیر چشم می تواند به بخشی ایمن از روتین زیبایی شما تبدیل شود. با این حال، به یاد داشته باشید – در صورت تردید، همیشه با یک متخصص پوست مشورت کنید.

فواید لایه برداری دور چشم چیست؟

اسکراب دور چشم مزایای زیادی دارد. اول و مهمتر از همه، لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست و پاکسازی منافذ کمک می کند که به نوبه خود به جذب بهتر سرم ها و کرم های دور چشم به پوست کمک می کند و در نهایت اثر ضد پیری قوی تری نسبت به زمانی که این محصولات روی پوست “قدیمی” قرار می گیرند، بر روی پوست دارد.

مورد دیگر از مزایای لایه برداری هفتگی، داشتن آرایش صاف تر است. آرایشی مانند کانسیلر روی پوست “جدید” به راحتی روی پوست “قدیمی” قرار می گیرد.

در نهایت، لایه برداری منظم ممکن است باعث افزایش گردش خون شود و درخشندگی مورد نظر را به ارمغان بیاورد.

آیا لایه برداری زیر چشم به میلیا کمک می کند؟

تا به حال فکر کرده اید که آن برجستگی های سفید کوچک زیر چشمتان چیست؟ آنها ممکن است میلیا باشند، یک عارضه بی ضرر که در آن سلول های مرده پوست یا کراتین، پروتئینی زیر پوست شما گیر می کند.

یکی از راه های درمان و پیشگیری از میلیا، اسکراب زیر چشم است. لایه برداری با حذف لایه بیرونی سلول های مرده پوست، می تواند از مسدود شدن منافذ که عامل اصلی ایجاد میلیا است، جلوگیری کند.

مواد اولیه احتمالی ایجاد کننده میلیا

اگرچه این موضوع در مطالعات پزشکی ثابت نشده است، بسیاری از افراد بر این باورند که برخی مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و آرایش می توانند باعث ایجاد میلیا شوند.

این مواد شامل تالک، اکثر انواع مشتقات نفتی و برخی اشکال پارافین است. به طور کلی، قبل از خرید هر محصول جدید مراقبت از پوست یا آرایش، بررسی لیست مواد تشکیل دهنده آن و همچنین محصولاتی که در حال حاضر استفاده می کنید، اهمیت دارد.

لایه بردارهای زیر چشم حاوی رتینول

احتمالا بسیاری از ما در مورد محصولات حاوی رتینول شنیده ایم و احتمالا بیشتر با سرم ها و کرم های صورت که حاوی این ماده خاص هستند آشنا هستیم تا محصولات حاوی رتینول که برای پوست اطراف چشم طراحی شده اند.

خب، پس رتینول چیست؟

رتینول که به طور معمول با عنوان ویتامین A نیز شناخته می شود، جزئی از خانواده ویتامین A است. رتینول در بسیاری از محصولات موضعی مراقبت از پوست یافت می شود و به خاطر خواص ضد پیری اش شناخته شده است.

رتینول سرعت بازسازی سلولی پوست را افزایش می دهد، که اساسا به این معنی است که به ریزش سریعتر سلول های مرده پوست کمک می کند. اکثر محصولات رتینول بدون نسخه دارای غلظت کمی از این ماده هستند و به همین دلیل نسبت به محصولات حاوی رتینول که توسط متخصص پوست تجویز می شوند، استفاده از آنها بر روی پوست ملایم تر است.

به طور کلی، استفاده از محصولات بدون نسخه حاوی رتینول که به طور خاص برای دور چشم طراحی شده اند بی خطر است، اما حساسیت افراد به رتینول و نحوه واکنش پوست آنها به آن متفاوت است. اگر به امتحان کردن محصولی حاوی رتینول علاقه مندید، بهتر است قبل از استفاده از محصول دور چشم، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست خود امتحان کنید و برای انتخاب محصول رتینول مناسب با نوع پوست خود با متخصص پوست مشورت نمایید.

در نهایت، نکته مهمی که در مورد رتینول باید به آن توجه کرد این است که محصولات حاوی این ماده باید عمدتا در شب استفاده شوند. دلیل این امر این است که رتینول پوست را نسبت به نور حساس تر می کند و در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می تواند به طور بالقوه باعث آسیب پوستی ناشی از نور خورشید شود.

مقالات مرتبط