انواع میکرودرم ابریژن

انواع میکرودرم ابریژن: کریستالی و الماسی

تصویر پروفایل کانال جوانسازی پوست
در این مقاله می‌خوانید

میکرودرم ابریژن روشی است که لایه بیرونی پوست (اپیدرم) و لایه عمیق پوست (درم) را تحت تاثیر قرار می دهد. 

دو نوع اصلی میکرودرم ابریژن وجود دارد:

  • میکرودرم ابریژن کریستالی
  • میکرودرم ابریژن الماسی

 هر دو نوع مزایای مشابهی دارند، اما فرآیند انجام آنها کمی متفاوت است. این مقاله به بررسی و تمایز بین این دو نوع میکرودرم ابریژن می پردازد.

میکرودرم ابریژن کریستالی

میکرودرم ابریژن کریستالی، که گاهی اوقات میکرودرم ابریژن میکروکریستالی نیز نامیده می شود، نوعی از میکرودرم ابریژن است که در ابتدا از اروپا به ایالات متحده آمد  و همچنان محبوب ترین نوع میکرودرم ابریژن است.

در طول درمان، کریستال های بسیار ریز از مخزنی روی دستگاه میکرودرم ابریژن از طریق یک لوله به سری شیشه ای یا استیل ضد زنگ فرستاده می شوند. از طریق این سری، کریستال ها روی پوست اسپری می شوند (آن را مانند سندبلاست ملایم و کنترل شده برای پوست خود تصور کنید).

کریستال ها و ذرات پوست لایه برداری شده به طور همزمان از طریق همان سری مکنده جمع آوری می‌شوند. کریستال های استفاده شده به مخزن دوم دستگاه فرستاده می شوند و پس از هر عمل دور ریخته می شوند. نگران نباشید؛ آنها دوباره استفاده نمی شوند.

به طور معمول از کریستال های اکسید آلومینیوم (کوراندوم) استفاده می شود زیرا سختی آنها تقریباً به اندازه الماس است. گاهی اوقات از کریستال های اکسید منیزیم، بی کربنات سدیم (جوش شیرین) و حتی کلرید سدیم (نمک) نیز استفاده می شود.

میکرودرم ابریژن با نوک الماسی

با اینکه میکرودرم ابریژن با نوک الماسی روشی جدیدتر است، اما به سرعت به عنوان گزینه ای بدون کریستال برای میکرودرم ابریژن محبوبیت پیدا کرد.

به جای استفاده از کریستال برای لایه برداری پوست، سری با روکش الماسی روی پوست کشیده می شود. نوک الماسی پوست را ساییده می کند و مانند روش کریستالی، ذرات لایه برداری شده از طریق همان سری مکنده جمع آوری می شوند.

بنابراین، برای ادامه قیاس، اگر میکرودرم ابریژن کریستالی مانند سندبلاست کردن پوست باشد، میکرودرم ابریژن با نوک الماسی مانند استفاده از سنباده است.

فرآیند میکرودرم ابریژن با نوک الماسی کمی تمیزتر است، به این دلیل ساده که هیچ کریستال اضافی روی پوست باقی نمی ماند. همچنین برخی می گویند این روش کمی ایمن تر است زیرا هیچ کریستالی وجود ندارد که به طور تصادفی وارد چشم شود. اما اگر تکنسین شما ماهر و محتاط باشد، این موضوع واقعا مشکلی ایجاد نمی کند.

برخی از افراد به دلیل عدم وجود کریستال، میکرودرم ابریژن الماسی را ترجیح می دهند. استنشاق کریستال های اکسید آلومینیوم می تواند باعث تحریک و مشکلات تنفسی کوتاه مدت برای افراد بسیار حساس شود.

از آنجایی که سری میکرودرم ابریژن یک سیستم بسته ایجاد می کند، کریستال ها به طور کلی به داخل دستگاه مکیده می شوند و به هوا پخش نمی شوند تا استنشاق شوند. متخصصان مجرب اجازه نمی‌دهند در معرض این کریستال‌ها قرار بگیرید، بنابراین اجازه ندهید این موضوع شما را از انجام درمان منصرف کند.

تاثیرات میکرودرم ابریژن

هر دو نوع میکرودرم ابریژن به طور مشابه عمل می کنند. پوست توسط کریستال ها یا نوک الماسی به طور عمیق لایه برداری می شود و بلافاصله پس از درمان، پوست شما نرم تر و صاف تر به نظر می رسد. لایه برداری همچنین به کاهش تشکیل جوش های سرسیاه و جوش های سرسفید و درخشان شدن پوست کمک می کند.

مکش در حین درمان به اندازه خود لایه برداری حیاتی است (این فقط برای مکش سلول های مرده پوست مفید نیست). این مکش که در اصطلاح حرفه ای “فشار منفی” نامیده می شود، باعث تحریک درم شده و باعث ایجاد فرآیند بازسازی می شود.

میکرودرم ابریژن باعث ایجاد زخم در پوست می شود و با فرآیند ترمیم، پوست شما ضخیم تر، صاف تر، کشسان تر شده و در نتیجه ظاهری سالم تر پیدا می کند.

مقالات مرتبط