بی بی کرم (‌‌BB کرم) چیست؟ مزایا، روش استفاده و بهترین‌ها

بی بی کرم (‌‌BB کرم) چیست؟ مزایا، روش استفاده و بهترین‌ها

تصویر پروفایل کانال روتین پوستی
در این مقاله می‌خوانید

اگر به دنبال کاهش تعداد محصولات مراقبت از پوست در روتین صبحگاهی خود هستید، استفاده از بی بی کرم را در نظر بگیرید.

بی بی کرم که به عنوان بالم ضد لک یا بالم زیبایی نیز شناخته می‌شود، یک محصول آرایشی است که با مزایای مراقبت از پوست مانند آبرسانی، ضد پیری و محافظت در برابر آفتاب (SPF) فرموله شده است.

مطمئن نیستید که آیا بی بی کرم برای شما مناسب است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با مزایای آن، نحوه‌ی بهینه استفاده و چند پیشنهاد برای شروع کار آشنا شوید.

مزایای BB کرم چیست؟

بهترین راه برای توصیف بی بی کرم این است که بگوییم یک محصول همه کاره برای پوست شماست. در یک بطری، مزایای دو یا سه محصول مختلف را به دست می‌آورید. این بدان معناست که شما نه تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه در هزینه نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

در اینجا سه دلیل دیگر برای انتخاب بی بی کرم به عنوان کرم پایه‌ی آرایش شما وجود دارد:

۱. چند منظوره و همه کاره

بی بی کرم‌ ها ترکیبی از محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. پوست شما می‌تواند با یک بار استفاده، از مزایای چندین محصول بهره‌مند شود.

این کرم‌ها مزایای مرطوب‌کننده‌ی رنگی را با ویژگی‌های مرطوب‌کننده‌ی ضد چروک و محصولات مراقبت از پوست با SPF ترکیب می‌کنند.

از آنجایی که بی بی کرم‌ ها می‌توانند حاوی ترکیبی از مواد مفید مانند SPF معدنی با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، اسید هیالورونیک حجم دهنده پوست، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها باشند، شما می‌توانید تعداد محصولات و مواد تشکیل دهنده‌ی به کار رفته روی پوست را کاهش دهید و در زمان صرفه‌جویی کنید.

۲. پوشش سبک و ظاهری طبیعی

پوششی که با بی بی کرم به دست می‌آورید، طبیعی و درخشان است و هرگز سنگین یا غیرطبیعی نخواهد بود. همچنین، به راحتی می‌توانید بی بی کرم را با انگشتان خود اعمال کنید، که به محصول اجازه می‌دهد تا برای یک آرایش بدون دردسر با پوست شما ترکیب شود.

برای کسانی که به پوشانندگی بیشتری نیاز دارند، بی بی کرم‌ ها به اندازه‌‌ای سبک هستند که زیر یک لایه کرم پودر معمولی قرار بگیرند.

۳. پوشاندن لک‌ها و نواقص بدون تحریک پوست

اگر پوست شما مستعد آکنه است و نیاز به پوشاندن لک‌ها دارید، پوست شما می‌تواند از بی بی کرم بهره‌مند شود. مواد معدنی تسکین دهنده‌ای که اغلب در فرمولاسیون بی بی کرم‌ ها یافت می‌شوند، برای درمان لک‌ها مفید هستند.

با استفاده از بی بی کرم برای پوست مستعد آکنه، پوست با مواد تشکیل دهنده‌ کمتر و سبک‌تر اجازه تنفس می‌گیرد.

یک بی بی کرم معمولی که در داروخانه‌ها پیدا می‌شود می‌تواند حاوی حداکثر 40 ماده‌ی تشکیل دهنده باشد، در حالی که یک مرطوب‌کننده، کرم پودر و ضد آفتاب جداگانه می‌توانند مجموعا بیش از 70 ماده تشکیل دهنده داشته باشند.

بی بی کرم برای پوست چرب، خشک و مستعد آکنه

بی بی کرم‌ ها برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های چرب، خشک، مستعد آکنه و … مناسب هستند. اما چند نکته‌ی کلیدی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

اگر پوست شما چرب است، حتما باید یک بی بی کرم حاوی نرم‌کننده انتخاب کنید تا مطمئن شوید پوست شما آبرسانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

نکته بعدی پیدا کردن بی بی کرم مناسب با تناژ رنگ پوست است. پیدا کردن بی بی کرم با تناژی که مناسب پوست تیره‌تر باشد، برای خانم‌ها دشوارتر است و اگر تناژ کرم با پوست مطابقت نداشته باشد، بی بی کرم می‌تواند باعث خاکستری به نظر رسیدن پوست شود، که این به خاطر مواد معدنی موجود در ضد آفتاب اکثر این کرم‌ها است.

انواع بی بی کرم

انواع مختلفی از بی بی کرم‌ ها وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، بنابراین مهم است که یکی را پیدا کنید که برای نیازها و نوع پوست شما مناسب باشد. در اینجا چند مورد از رایج‌ترین انواع بی بی کرم‌ ها آورده شده است:

  • بی بی کرم‌ ها با SPF: این نوع بی بی کرم محافظت در برابر آفتاب را به همراه مزایای دیگر بی بی کرم ارائه می‌دهد. این یک انتخاب خوب برای افرادی است که به دنبال یک محصول چندکاره هستند که می‌تواند به آنها کمک کند تا در زمان صرفه جویی کنند.
  • بی بی کرم‌ ها برای پوست‌های چرب: این نوع بی بی کرم به‌طور خاص برای افرادی که پوست چرب دارند فرموله شده است. آنها معمولاً فاقد چربی هستند و می‌توانند به کنترل چربی کمک کنند.
  • بی بی کرم‌ ها برای پوست‌های خشک: این نوع بی بی کرم به‌طور خاص برای افرادی که پوست خشک دارند فرموله شده است. آنها معمولاً حاوی موادی هستند که می‌توانند به آبرسانی پوست کمک کنند، مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین.
  • بی بی کرم‌ ها برای پوست‌های حساس: این نوع بی بی کرم به‌طور خاص برای افرادی که پوست حساس دارند فرموله شده‌اند. آنها معمولاً فاقد عطر و مواد شیمیایی خشن هستند.
  • بی بی کرم‌ ها رنگی: این نوع بی بی کرم در طیف وسیعی از رنگ‌ها موجود است تا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.
  • بی بی کرم‌ ها ضد پیری: این نوع بی بی کرم حاوی موادی است که می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

هنگام انتخاب بی بی کرم، مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع پوست شما
  • نیازهای شما
  • بودجه شما

هنگامی که نوع بی بی کرم مناسب خود را پیدا کردید، می‌توانید از مزایای متعددی که ارائه می‌دهد لذت ببرید. بی بی کرم‌ ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در زمان صرفه جویی کنید، ظاهر خود را بهبود بخشید و از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

بهترین روش استفاده از بی بی کرم چیست؟

می‌توانید از بی بی کرم به عنوان بخشی از روتین پوستی روزانه‌ی خود به جای کرم پودر استفاده کنید.

اگر پوست شما چرب است، ممکن است رطوبت‌رسانی بی بی کرم برای شما کافی باشد. اما اگر پوست شما معمولی یا خشک است، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از بی بی کرم، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

در ادامه مراحلی که برای استفاده از بی بی کرم توصیه می‌شود، آورده شده است:

  1. بی بی کرم را روی پوست تمیز شده و بعد از هرگونه سرم یا مرطوب‌کننده‌ی اضافی، استفاده کنید.
  2. برای استفاده از کرم، می‌توانید از براش کرم پودر، اسفنج یا انگشتان خود استفاده کنید. بیشتر متخصصان استفاده از انگشتان را ترجیح می‌دهد زیرا باعث گرم شدن محصول و ترکیب بهتر آن با پوست می‌شود. بگذارید محصول روی پوست شما بنشیند.
  3. برای پوشانندگی بیشتر، در نواحی مشکل‌دار از کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید. بی بی کرم نیازی به پودر ندارد، اما ناحیه‌هایی که از کانسیلر استفاده شده ممکن است نیاز به کمی پودر برای تثبیت داشته باشند.
  4. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی در معرض آفتاب قرار خواهید گرفت، از یک محصول اضافی با SPF استفاده کنید.

آیا بی بی کرم عوارض جانبی دارد که باید از آن‌ها آگاه باشیم؟

به طور کلی، بی بی کرم‌ ها یک انتخاب عالی برای افرادی هستند که به دنبال کرم پودری با مزایای اضافی هستند. با این حال، قبل از خرید این محصول، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ممکن است پوست را روشن کنند: برخی از بی بی کرم‌ ها پوست را روشن می‌کنند، بنابراین مصرف‌کنندگان باید قبل از خرید، بسته‌بندی محصول را مطالعه کنند. انتخاب محصول اشتباه می‌تواند پوست را کمرنگ و خاکستری نشان دهد.
  • پوشش SPF ممکن است کافی نباشد: اگرچه بی بی کرم‌ ها از SPF برخوردار هستند، اما می‌توانند احساس کاذبی از امنیت در برابر آفتاب ایجاد کنند. اکثر خانم‌ها به اندازه‌ی کافی از محصولات آرایشی روی صورت خود استفاده نمی‌کنند تا بتوانند از محافظت SPF مناسبی برخوردار شوند. این بدان معناست که افرادی که به دنبال پوششی سبک و کم‌رنگ هستند که بی بی کرم ارائه می‌دهد، به اندازه‌ای از محصول استفاده نمی‌کنند که بتوانند از SPF درج شده روی بطری بهره‌مند شوند. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از منزل، از یک محصول اضافی با SPF استفاده کنید.
  • ممکن است رطوبت‌رسانی آن برای پوست خشک کافی نباشد: مصرف‌کنندگان با پوست خشک ممکن است انتظار داشته باشند که اثرات مرطوب‌کننده‌ی بی بی کرم به اندازه‌ی کافی پوست آن‌ها را مرطوب کند، در حالی که ممکن است به یک مرطوب‌کننده‌ی اضافی نیاز داشته باشند. برای رفع این مشکل، قبل از استفاده از بی بی کرم، از یک لایه مرطوب‌کننده استفاده کنید.

هنگام خرید بی بی کرم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مری ایروین، گریمور مشهور، در مورد مواد تشکیل دهنده می‌گوید: اسید هیالورونیک و گلیسیرین – که هر دو نرم‌کننده هستند – به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. او همچنین از خیار و آلوئه ورا به دلیل خاصیت تسکین‌دهنده و آبرسانی آن‌ها استقبال می‌کند.

ایروین می‌گوید اگر پوست چربی دارید، به دنبال فرمولاسیون مبتنی بر آب باشید. اگر پوست شما بسیار چرب است، از بی بی کرم حاوی کائولین (خاک سفید) استفاده کنید، این ماده به جذب چربی اضافی بدون تحریک پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این، ایروین توصیه می‌کند از فرمول‌های حاوی عطر اجتناب کنید و به سراغ فرمول‌های ضد حساسیت بروید تا از تحریک پوست جلوگیری شود. و البته، داشتن SPF همیشه یک مزیت خوب برای بی بی کرم به شمار می‌رود.

در نهایت، ویلیامز قبل از خرید محصول، توصیه می‌کند چند نمونه را روی گردن خود تست کنید تا ببینید چطور با پوست شما ترکیب می‌شود. همچنین می‌توانید برای انتخاب بهترین بی بی کرم برای نوع و رنگ پوست خود، با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

مقالات مرتبط