درماپن: نحوه استفاده، مزایا، مراقبت بعد از درمان

درماپن: نحوه استفاده، مزایا، مراقبت بعد از درمان

تصویر پروفایل کانال جوانسازی پوست
در این مقاله می‌خوانید

درماپن یکی از روش‌های محبوب، مؤثر و کم‌تهاجمی برای جوانسازی پوست است که برای رفع طیف وسیعی از مشکلات پوستی به کار می‌رود، نه فقط خطوط ریز و چین و چروک، هرچند در کاهش علائم پیری نیز بسیار مؤثر است.

با وجود حجم بالای اطلاعات در دسترس در اینترنت، تشخیص اطلاعات صحیح از نادرست کار ساده‌ای نیست. ما قصد داریم فراتر از ادعاها و نظرات صرف عمل کرده و پاسخی جامع به ماهیت درماپن و نتایج واقعی آن ارائه دهیم.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به سوالات شما در مورد این روش درمانی چند منظوره پاسخ دهیم و سفری فراتر از سطح پوست را آغاز کنیم.

درماپن چیست؟

درماپن روشی محبوب برای احیا و جوانسازی پوست است که برای درمان مشکلات پوستی مختلف کاربرد دارد.

برخلاف روش‌های تزریقی، درماپن یک فرایند کاملا طبیعی است که با تحریک فرآیند ترمیم و بازسازی ذاتی بدن، باعث کلاژن سازی می‌شود. سوزن‌های بسیار ظریف دستگاه با عمق و سرعت قابل تنظیم، سوراخ‌های ریزی در سطح پوست ایجاد می‌کنند. این کانال‌های میکرو، مسیر نفوذ عمیق‌تر مزو-گلاید (نوعی سرم متناسب با مشکل پوستی شما) به پوست را فراهم می‌آورند و اثربخشی آن را در انتقال مواد مغذی و ترمیم کننده افزایش می‌دهند.

ترکیب جذب بهتر مزو-گلاید با افزایش طبیعی کلاژن و الاستین، منجر به پوستی حجیم‌تر و جوان‌تر می‌شود.

کاربردهای درماپن فراتر از صورت

در حالی که استفاده از درماپن برای صورت به رفع خطوط ناخوشایند، چین و چروک و سایر لک‌ها کمک می‌کند، کاربرد آن به این ناحیه محدود نمی‌شود. دست‌ها، گردن و خط سینه از نواحی محبوب برای استفاده از درماپن هستند، اما در واقع هر ناحیه‌ای از بدن که نیاز به تقویت کلاژن سازی برای ترمیم پوست نازک، شل شده، آسیب دیده از آفتاب یا مشکل‌دار داشته باشد، می‌تواند با درماپن درمان شود.

انواع مختلفی از دستگاه‌های درماپن برای استفاده در کلینیک‌های زیبایی و منزل در بازار موجود است. اگر قصد انجام میکرونیدلینگ (سوراخ کردن پوست با سوزن‌های ریز) را دارید، حتما به خواندن ادامه دهید تا با تفاوت‌های این دستگاه‌ها آشنا شوید، چرا که همه محصولات کیفیت یکسانی ندارند. برخی از دستگاه‌های میکرونیدلینگ ممکن است بیش از آنکه مفید باشند، مضر واقع شوند.

در صورت انجام صحیح و در محیطی استریل، میکرونیدلینگ با درماپن می‌تواند نتایجی سریع و قابل توجه به همراه داشته باشد.

ناریخچه سوزن درمانی

قدیمی‌ترین کاربرد سوزن درمانی برای درمان، به هزاران سال پیش در چین باستان باز می‌گردد. با جهشی زمانی به سال ۱۹۹۵، سوزن درمانی زیبایی وارد مسیر پرشتاب نوآوری خود شد.

استن مارشال، پزشک و مدیرعامل شرکت DermapenWorld استرالیا، در سال ۲۰۱۰ درماپن را به جهانیان معرفی کرد. این دستگاه، انقلابی در بازار میکرونیدلینگ به پا کرد. درماپن با پشتوانه سال‌ها تحقیق و نمونه‌سازی، طراحی، راحتی، تطبیق‌پذیری و نتایج بسیار برتر را ارائه می‌دهد.

تاکنون بیش از ۳ میلیون درمان با درماپن در سراسر جهان انجام شده است.

درماپن چگونه کار می‌کند؟

میکروسوراخ‌های ایجاد شده توسط این روش درمانی، پوست را تحریک به تولید کلاژن در حین فرآیند ترمیم می‌کنند. آکنه، ضربه، لک و مشکلات دیگر می‌توانند باعث ایجاد لکه روی پوست شما شوند. همچنین افزایش سن باعث نازک شدن، افتادگی و چین و چروک پوست می‌شود.

میکرونیدلینگ با درماپن به سادگی عملکرد بازسازی طبیعی پوست را فعال می‌کند. لایه‌ای جدید از بافت تازه تشکیل می‌شود که ظاهری جوان‌تر در سطح پوست ایجاد می‌کند و با آنتی‌بادی‌ها در لایه‌های زیرین مبارزه می‌کند.

این سوراخ‌های کوچک همچنین به مواد فعال موجود در کرم‌های موضعی اجازه می‌دهند تا برای جوانسازی عمیق‌تر، به لایه‌های پایین‌تر پوست نفوذ کنند.

آیا سوزن درمانی پوست و میکرونیدلینگ درماپن یکسان هستند؟

بله، میکرونیدلینگ درماپن نام‌های مختلفی دارد که انتخاب درمان را کمی گیج‌کننده می‌کند.

نام‌های دیگر برای میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • تحریک کلاژن سازی از راه پوست (P.C.I)
  • درمان القای کلاژن (C.I.T)
  • درمان احیای اسکار (S.R.T)
  • سوزن درمانی پوست

مزایای میکرونیدلینگ با درماپن

دستگاه درماپن برای مدیریت موثر بسیاری از مشکلات پوستی راه‌حلی مؤثر ارائه می‌دهد.

با دقت بالا می‌توان از این دستگاه برای تمام نواحی بدن از جمله صورت، ناحیه لب، اطراف چشم، گوش، گردن، سینه، دست و پوست سر استفاده کرد. درماپن باعث لیفتینگ سریع، سفت شدن و بهبود خطوط و برجستگی‌های صورت می‌شود. این روش همچنین باعث یکدست شدن رنگ و بافت پوست شده و اسکار و ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

میکرونیدلینگ با درماپن می‌تواند به کاهش موارد زیر کمک کند:

  • چین و چروک‌های ظریف و عمیق
  • خطوط اخم و خطوط لبخند
  • جای زخم آکنه و آبله مرغان
  • اسکارهای جراحی
  • ترک‌های پوستی
  • لک‌های قهوه‌ای و هایپرپیگمنتیشن
  • منافذ باز
  • پوست چرب
  • شل شدن پوست
  • تیرگی زیر چشم

با توجه به قابلیت تنظیم عمق سوزن و سرعت نوسان، می‌توان با درماپن ۴ در یک جلسه به درمان مشکلات متعدد پوستی پرداخت.

مدت زمان مشاهده نتایج

به طور معمول، تنها پس از یک جلسه می‌توانید انتظار بهبود در ظاهر و بافت پوست را داشته باشید. نتایج ماندگار و قابل توجه‌تر را پس از ۸ تا ۱۲ هفته مشاهده خواهید کرد. به ویژه اگر مراقبت‌های بعد از درمان توصیه شده را رعایت کنید، پوست شما تا ۱۲ ماه به بهبود خود ادامه خواهد داد.

تفاوت درماپن و درمارولر

درما‌رولر و درماپن از سوزن‌های ریزی برای تحریک فرآیند ترمیم پوست استفاده می‌کنند.

با این حال، حرکت مکانیکی درمارولرها باعث ایجاد سوراخ‌هایی به شکل “بریدگی قوسی” می‌شود که منجر به درد غیرضروری و تخریب بافت پوست می‌گردد. درمارولرهای خانگی بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، علاوه بر کشیدن یا پارگی پوست، خطر انتقال عفونت بین افراد نیز وجود دارد. 

اما درماپن با سوزن‌های قابل تعویض که به صورت عمودی وارد پوست شده و میکروسوراخ‌های بی‌نقصی ایجاد می‌کنند. از مزایای این روش می‌توان به آسیب و درد کمتر، کاهش قابل توجه زمان نقاهت و ریسک کمتر عفونت اشاره کرد.

آیا میکرونیدلینگ با درماپن ایمن است؟

هر درمانی که باعث خونریزی یا سوراخ شدن پوست می‌شود، نیازمند کنترل دقیق عفونت برای حفظ بهداشت و ایمنی بیمار و پزشک است.

انتقال عفونت زمانی اتفاق می‌افتد که میکروارگانیسم‌های مضر مانند باکتری، قارچ، انگل و ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.

چرا درمان با درماپن ایمن‌تر است؟

با انتخاب درماپن، خود را به بالاترین سطح ایمنی و بهداشت متعهد می‌کنید. شما می‌توانید برای انجام درمان به کلینیک مراجعه کرده و از یکی از دستگاه‌های حرفه‌ای استفاده کنید و یا با دستگاه درماپن خانگی، در منزل به پوست خود رسیدگی کنید.

درماپن ۴ جدیدترین مدل درماپن است که در کلینیک‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتریج سوزن این دستگاه شامل تکنولوژی ثبت شده مدیریت ضد آلودگی (A.C.M) است که به ایجاد محیطی استریل و آسودگی خاطر بیشتر کمک می‌کند.

به طور مشابه، دستگاه درماپن خانگی با سوزن قابل تعویض استریل خود، ایمن‌تر از روش‌های سنتی غلتکی در منزل است. قابلیت تنظیم عمق سوزن، این روش را برای بهبود خطوط ریز، به حداقل رساندن ظاهر منافذ، اسکارهای سطحی، لک‌های پوستی، رویش مجدد مو، افزایش حجم لب و موارد دیگر، موثر و ایمن می‌کند.

درماپن خانگی را می‌توان در صورت نیاز در منزل برای درخشش لحظه‌ای و حجیم کردن پوست استفاده کرد. پس از درمان، پوست با سرم انتخابی شما (مزو-گلاید) پر می‌شود و آن را برای صاف شدن لحظه‌ای خطوط ریز ایده‌آل می‌کند.

مراقبت های بعد از درماپن

مراقبت های بعد از درماپن برای به دست آوردن بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض جانبی بسیار مهم است. در اینجا برخی از مهمترین نکات مراقبتی بعد از درماپن آورده شده است:

۱. شستشو

  • تا 24 ساعت بعد از درماپن، صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید.
  • از صابون های قوی، اسکراب ها و تونرهای حاوی الکل استفاده نکنید.
  • از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت خود استفاده نکنید.

۲. مرطوب کننده

  • از یک مرطوب کننده ملایم و بدون عطر برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.
  • می توانید از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر نیز برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده کنید.

۳. آرایش

  • تا 24 ساعت بعد از درماپن از آرایش کردن خودداری کنید.
  • بعد از 24 ساعت، می توانید از آرایش ملایم استفاده کنید.

۴. فعالیت های ورزشی

  • تا 24 ساعت بعد از درماپن از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • از رفتن به استخر، سونا و جکوزی تا 24 ساعت بعد از درماپن خودداری کنید.

۵. عوارض جانبی

  • قرمزی، تورم و التهاب جزئی بعد از درماپن طبیعی است.
  • این عوارض جانبی معمولاً در عرض 24 تا 48 ساعت از بین می روند.
  • اگر عوارض جانبی شما شدید یا بیش از 48 ساعت طول کشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

درماپن خانگی در مقابل روش‌های حرفه‌ای

میکرونیدلینگ با درماپن می‌تواند هم توسط یک متخصص باتجربه پوست در کلینیک انجام شود و هم خودتان در خانه آن را انجام دهید. حالا سوال این است که کدام روش را انتخاب کنید؟

برای جوانسازی جامع پوست شما، ترکیبی از درمان‌های کلینیکی و خانگی پیشنهاد می‌شود.

در اینجا دلایل آن را برایتان شرح می‌دهیم:

در طول یک جلسه درمان حرفه‌ای درماپن ۴ در کلینیک، پوست شما ارزیابی شده و عمق نفوذ مورد نیاز تعیین می‌گردد. برخی از موارد مانند جای زخم برای اثرگذاری نیاز به نفوذ عمیق‌تر دارند.

نفوذ عمیق‌تر مستلزم محیطی استریل برای درمانی ایمن و بدون ریسک است.

تکمیل روش‌های کلینیکی با درماپن خانگی

در طول ۶ تا ۸ هفته بین جلسات کلینیکی خود، می‌توانید نتایج را با دستگاه درماپن خانگی که هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار قابل استفاده است، به حداکثر برسانید.

سوزن‌های درماپن خانگی قابل تنظیم از ۰.۱ میلی‌متر تا ۰.۵ میلی‌متر هستند و برای درمان چین و چروک، لک‌های پوستی، تزریق مایعات مزو، جوش‌های پوستی، منافذ باز و بافت پوست، روزاسه و موارد دیگر مناسب می‌باشند.

ریسک نکنید: روش‌های خانگی عمیق‌تر از ۰.۵ میلی‌متر را امتحان نکنید

خرید دستگاه‌های به اصطلاح “حرفه‌ای با عمق نفوذ بالا” به صورت آنلاین برای استفاده در منزل، می‌تواند مشکلات بیشتری نسبت به مزایا ایجاد کند. شما به عنوان فردی بدون آموزش لازم و در صورت استفاده از عمق‌های بالاتر (بیش از ۰.۵ میلی‌متر)، دانش و تخصص لازم برای انجام ایمن و مؤثر این روش را ندارید.

همیشه عمق بیشتر، بهتر نیست. عمق‌های کم‌تر نیز نتایج مؤثری را حتی در محیط کلینیک نشان داده‌اند. دو عامل مهم در این روش، سرعت نوسان سوزن‌ها و کیفیت کرم‌ها و سرم‌های موضعی است که روی پوست استفاده و جذب می‌شوند.

یک متخصص پوست، مراحل پاسخگویی به زخم پس از درمان با میکرونیدلینگ درماپن را درک می‌کند و می‌داند که قطع کردن این پاسخ‌ها در عمق‌های خاص، چه عوارضی در پی دارد.

با خیال راحت در خانه و با عمق کم و ایمن از درماپن خانگی استفاده کنید و همچنان به نتایج مشهود و اثبات شده دست یابید.

درماپن خانگی، راهی برای میکرونیدلینگ در منزل

دستگاه میکرونیدلینگ درماپن خانگی، روشی ایمن و آسان برای استفاده در منزل، بین جلسات کلینیکی است.

درماپن خانگی با استفاده از همان تکنولوژی پیشگامانه‌ی دستگاه‌های حرفه‌ای درماپن طراحی شده است و با همان کیفیت بالای مورد انتظار کلینیک‌ها، ساخته می‌شود.

به لطف تکنولوژی ثابت سوزن‌زنی عمودی نوسانی پیشرفته (AOVN)، فشار ناشی از نفوذ سوزن، بر خلاف درمارولرها، کنترل شده است و این دستگاه با کارتریج‌های سوزن یکبار مصرف استریل ارائه می‌شود.

پوست شما ارزشمند است؛ آن را با محصولات و دستگاه‌های نامناسب به خطر نیندازید.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ با درماپن

در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی، عوارض جانبی میکرونیدلینگ با درماپن در حد یک “درمان سرپایی” در نظر گرفته می‌شود.

یک درمان موفقیت آمیز با درماپن، باعث ایجاد “اریتم” (قرمزی پوست) می‌شود که شبیه به ظاهر و احساس آفتاب‌سوختگی خفیف است.

لکه‌های ریز قرمز، قهوه‌ای یا بنفش ممکن است در نواحی حساس‌تر یا نازک‌تر پوست، به ویژه اطراف چشم، ظاهر شوند. رفع این لکه‌ها می‌تواند ۲ تا ۳ روز طول بکشد. انتظار خونریزی‌های نقطه‌ای را داشته باشید، اما این خونریزی‌ها در اکثر موارد بسیار کم هستند و باید ظرف چند دقیقه پس از درمان متوقف شوند.

ممکن است برخی از بیماران در نواحی تحت درمان، خارش یا تورم جزئی را تجربه کنند.

تجربه طی درمان و بعد از آن

طی یک مشاوره تخصصی، مشخص می‌شود که با چه فواصل زمانی باید درمان را تکرار کنید، چه عمقی بیشترین اثر را دارد و به چه تعداد جلسه نیاز است.

درماپن ۴ راحت‌ترین روش درمانی میکرونیدلینگ در دسترس است. این روش تقریبا بدون درد است و نیازی به کرم بی‌حسی ندارد.

سوزن به صورت عمودی و با قابلیت تنظیم کامل وارد پوست می‌شود و سریع‌ترین زمان ریکاوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. سوراخ‌های ایجاد شده توسط سوزن‌های گیج ۳۳ در طی درمان کلینیکی با درماپن، معمولا طی ۷ تا ۱۵ دقیقه بسته می‌شوند.

یکی از مزایای مورد علاقه‌ی افراد در مورد میکرونیدلینگ با درماپن، نیاز به زمان استراحت کم یا اصلاَ نداشتن آن است. شما می‌توانید ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از یک جلسه میکرونیدلینگ با درماپن، روتین مراقبت پوستی خود را از سر بگیرید. اکثر افراد بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های روزانه خود باز می‌گردند.

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از یک درمان حرفه‌ای با درماپن، پوشاندن ناحیه‌ی تحت درمان با کرم‌ پودر با SPF است. این کار به شما امکان می‌دهد تا با اطمینان از پنهان شدن قرمزی، بعد از درمان بیرون بروید. این کرم همچنین پوست را خنک می‌کند، از شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و می‌تواند تاثیر چشمگیری بر اثربخشی درمان شما داشته باشد. این کرم برای میکرونیدلینگ با درماپن ضروری است.

هنگام انجام درمان‌های خانگی با درماپن می‌توانید برای حفظ نتایج حاصل از درمان‌های کلینیکی، از عمق نفوذ بیشتر سوزن استفاده کنید. کوتاه کردن طول سوزن، درخشش لحظه‌ای به پوست می‌دهد که برای مهمانی‌های خاص یا زمان‌هایی که می‌خواهید پوستتان را به سرعت زیبا کنید، عالی است. طول‌های مختلف سوزن را امتحان کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. نواحی محبوب برای گرفتن نتایج فوری شامل خطوط پنجه کلاغی دور چشم، خطوط پیشانی و همچنین لب‌ها برای حجم دادن بیشتر است.

مقالات مرتبط