دستگاه اتوی صورت یا درما اف

دستگاه اتوی صورت یا درما اف (نحوه استفاده و فواید)

تصویر پروفایل کانال جوانسازی پوست
در این مقاله می‌خوانید

همه ما می دانیم که لایه برداری برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست سالم ضروری است. لایه برداری، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت شیمیایی انجام شود، به یکدست شدن بافت پوست و افزایش سرعت تجدید سلولی پوست برای داشتن پوستی درخشان تر و جوان تر کمک می کند. 

اکثر افراد برای لایه برداری شیمیایی به اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA) روی می آورند، اما اگر به دنبال بهبود بخشیدن به لایه برداری با روشی فیزیکی هستید، وقت آن است که درما اف را امتحان کنید.

این تکنیک با دستگاه درما اف (اتوی صورت) انجام می شود. این ابزارهای مراقبت از پوست شبیه اسپاتول های فلزی کوچکی هستند که با خارج کردن ملایم آلودگی ها و چربی های جمع شده به پاکسازی منافذ کمک می کنند.

در حالی که به نظر می رسد این فرآیند کمی خشن باشد ، اما با آماده سازی مناسب پوست و تکنیک صحیح، این نوع لایه برداری می تواند به داشتن پوستی رویایی که همیشه آرزویش را داشتید، کمک کند.

در این مقاله برای اینکه بهتر متوجه نحوه استفاده از درما اف شویم و بفهمیم که آیا آنها واقعاً کار می کنند یا خیر، اطلاعات مفیدی گردآوری کرده‌ایم.  با پایین آمدن صفحه، می توانید در مورد فرآیند درما اف، یک آموزش گام به گام در مورد نحوه استفاده از آنها، و همچنین اینکه چرا نوع پوست شما باید در مورد اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر، یک عامل تعیین کننده باشد، بیشتر بیاموزید.

درما اف یا اتوی صورت چیست؟

لایه برداری با درما اف روشی برای لایه برداری پوست است که با یک اسکراب پوستی اولتراسونیک انجام می شود. این ابزار به طور معمول دارای دسته ای با سر فلزی شبیه اسپاتول است که با استفاده از امواج صوتی، ارتعاشات با فرکانس بالا را منتقل می کند تا پوست را سلول به سلول متحول کند.

سلول ها شروع به ارتباط با یکدیگر می کنند و منافذ شما کاملا باز می شوند، بنابراین آلودگی ها و چربی های جمع شده به آرامی با لرزش جدا شده و پاک می شوند. این اسپاتول های پوستی اولتراسونیک با از بین بردن آلودگی ها و چربی های جمع شده، می توانند به لایه برداری ملایم پوست و همچنین جمع آوری سلول های مرده پوست که در حال ریزش هستند، کمک کنند.

به همان شیوه ای که برس کلاریسونیک با مکانیزم برس خود از لرزش استفاده می کند، یا برس صورت Foreo (یک برس صورت سیلیکونی) نیز از لرزش برای پاکسازی عمیق استفاده می کند، درما اف نیز همین کار را انجام می دهد، فقط این کار از طریق امواج صوتی اولتراسونیک (در اصل ارتعاشات با فرکانس بالا) انجام می‌دهد.

مزایای درما اف

لایه برداری فیزیکی مزایای زیادی دارد، اما استفاده از دستگاه درما اف مزایای منحصر به فردی را به همراه دارد، از جمله:

  • پاکسازی عمیق پوست
  • لایه برداری پوست
  • کاهش ظاهری منافذ
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • لایه برداری ملایم پوست

در حالی که منافذ به طور واقعی نمی توانند از نظر اندازه کوچک شوند – آنها از نظر ژنتیکی از قبل تعیین شده اند – استفاده از یک اسکراب پوستی پاک کننده عمیق می تواند حتی سرسخت ترین آلودگی ها و چربی های جمع شده را از بین ببرد و به طور موثر باعث شود تا منافذ کمتر کشیده به نظر برسند.

علاوه بر این، با حذف تمام آلودگی ها، محصولات درمانی بهتر قادر به نفوذ به پوست هستند که به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند و در نهایت منجر به پوستی صاف تر و درخشان تر می شود.

ملاحظات مربوط به نوع پوست

یکی از مهم ترین مزایای درما اف این است که آنها یکی از ملایم ترین روش های لایه برداری در بازار هستند. به همین دلیل، آنها به ویژه برای کسانی که به سایر روش های لایه برداری مانند اسکراب، برس یا لایه بردارهای شیمیایی پاسخ خوبی نمی دهند، بسیار عالی هستند. 

درما اف برای پوست های حساس، مستعد واکنش پذیری، مستعد رزاسه یا مستعد آکنه، یک روش درمانی عالی است. در حالی که میکرودرم ابریژن یک روش کلاسیک برای لایه برداری عمیق است، از کریستال یا نوک الماس به همراه مکش خلاء فشار منفی استفاده می کند که این کار می تواند باعث قرمزی شود و بسته به حساسیت پوست فرد، مویرگ ها را گشاد یا پاره کند.

عوارض جانبی احتمالی

درما اف به اندازه ای که ملایم و هیجان انگیز به نظر می‌رسد، آنقدر ملایم نیستند که بتوان از آنها به طور مداوم استفاده کرد. 

افرادی که دستگاه درما اف را برای استفاده در منزل خریداری کرده اند، [ممکن است] آنقدر از دیدن اینکه روغن صورتشان بلند می شود هیجان زده شوند که از دستگاه بیش از حد استفاده کنند یا خیلی تهاجمی از آن استفاده کنند، ولی این قضیه می تواند منجر به حساسیت غیر ضروری یا آسیب به پوست شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است به خاطر داشته باشید که اسکراب های پوستی در درجه اول وسایل لایه برداری هستند. بنابراین، همانطور که با اسکراب های صورت، برس ها یا برخی از لایه بردارهای شیمیایی رفتار نمی‌کنید، استفاده از آنها دو بار در روز ضروری نیست.

از آنجایی که اسکراب‌های پوستی هنوز در دنیای درماتولوژی خانگی نسبتاً جدید هستند، در صورت تردید، بهتر است برای راهنمایی به متخصص پوست خود مراجعه کنید. استفاده از این دستگاه‌ها در صورت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها توسط کاربران، ایمن است. تنها چالش، میزان توانایی کاربر در رعایت دقیق دستورالعمل ها بدون آسیب رساندن به پوست است.

نحوه استفاده از درما اف

درما اف وسایل لایه برداری مبتنی بر آب هستند. بنابراین، برای اینکه کار کند، باید شکل مسطحی داشته باشد و در حالی که پوست مرطوب است استفاده شود، چرا که این امر امکان ایجاد و شکل گیری ارتعاشات اولتراسونیک را فراهم می کند.

در حالی که استفاده دقیق بسته به دستگاه متفاوت است (بنابراین خواندن دستورالعمل ها ضروری است)، به طور کلی، درما اف به شرح زیر استفاده می شوند:

  • پوست خود را مرطوب کنید

به خاطر داشته باشید: اسپاتول پوستی اولتراسونیک ( دستگاه درما اف) فقط در صورتی کار می کند که پوست مرطوب باشد.

  • اسپاتولا را روی پوست خود بکشید

با فشار ملایم، اسکراب را با حرکتی رو به بالا و/یا خارج روی پوست خود فشار دهید. به عنوان مثال، اگر در حال اسکراب کردن پیشانی خود هستید، از بین ابروهای خود شروع کنید و به سمت بالا فشار دهید. در حالی که جهت واقعی دستگاه می تواند تغییر کند، توصیه می‌شود به سمت بالا و خارج حرکت کنید، زیرا این کار از تجمع مواد باقی مانده در چین و چروک های اطراف سوراخ های بینی، داخل ابروها و غیره جلوگیری می کند.

  • اگر قصد استخراج دارید، کند حرکت کنید

در حالی که حرکت دادن دستگاه روی پیشانی و گونه ها در صورت داشتن جوش های سرسیاه، بافت پوست شما را به طور قابل توجهی یکدست می کند. هر چه کندتر بروید، اثرات اسپاتولا عمیق تر و موثرتر خواهد بود.

  • روتین مراقبت از پوست روزانه خود را دنبال کنید

بعد از اسکراب کردن، می توانید به صورت معمول پاکسازی، تونر و مرطوب کننده بزنید. اگر به طور معمول از تونر استفاده نمی کنید، بدانید که استفاده از تونر بعد از اسکراب به بسته شدن منافذ شما کمک می کند.

  • بعد از اتمام کار دستگاه خود را تمیز کنید

پس از اتمام پاکسازی با اسپاتول، ضدعفونی کردن دستگاه الزامی است.

دفعات مجاز استفاده از اسکراب پوستی اولتراسونیک

همانطور که در مورد لایه برداری معمولی – چه با اسکراب و چه با برس – پیشنهاد می‌شود، بهتر است از درما اف بیش از دو تا سه بار در هفته استفاده نکنید.  به نحوه واکنش پوست خود توجه کنید و بر اساس آن دفعات استفاده را کم یا زیاد کنید.

نکته ویژه

از  درما اف خیلی زیاد استفاده کنید زیرا این کار می تواند به پوست شما آسیب برساند. توصیه می شود که بیش از دو تا سه بار در هفته از آن استفاده نکنید، اما قبل از شروع استفاده برای دریافت بهترین راهنمایی برای پوست خود با متخصص پوست خود صحبت کنید.

مقالات مرتبط