رفع چروک دور چشم

۵ روش برای رفع چروک دور چشم 

در این مقاله می‌خوانید

همه ما با افزایش سن، پذیرش روند طبیعی بدنمان را قبول می‌کنیم. با این حال، به این معنی نیست که به دنبال راه‌هایی برای کاهش چین و چروک زیر چشم نباشیم. و همه اینها با مراقبت از زیر چشم و رعایت روتین صحیح مراقبت از پوست شروع می‌شود.

پوست زیر چشم نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است و بیشتر در معرض عوامل خارجی قرار دارد که می‌تواند علائم پیری را افزایش دهد. از آنجا که کلاژن و الاستین از دهه ۲۰ شروع به کاهش می‌یابند، در دهه ۳۰ شاهد خطوط و چین و چروک می‌شویم. 

در این مطلب، با راهکارهای تأیید شده توسط متخصصان، یاد می‌گیرید که چگونه از شر چروک‌های زیر چشم خلاص شوید و حتی شاید بتوانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.

انواع چین و چروک دور چشم

با افزایش سن، سه نوع چین و چروک می تواند دور چشم ایجاد شود:

  • چین و چروک دینامیک: این چین و چروک ها ناشی از انقباض عضلات زیر سطح پوست هستند؛ به عنوان مثال می توان به خطوط پنجه کلاغی که هنگام لبخند زدن ظاهر می شود اشاره کرد.
  • چین و چروک استاتیک: با گذشت زمان، چین و چروک های دینامیک می توانند به چین و چروک های استاتیک تبدیل شوند که نتیجه فرآیند طبیعی پیری و عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب هستند که باعث تشدید چین و چروک می شوند. چین و چروک های استاتیک، خطوط ظریفی هستند که در صورت عدم حرکت صورت قابل مشاهده هستند.
  • چین و چروک تاشو: آخرین نوع چین و چروک تاشو است که ناشی از از دست رفتن استحکام و ساختار با افزایش سن است که باعث افتادگی و چین و چروک می شود.

کاهش چروک زیر چشم

۱. رتینول را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید

رتینول مشتقی از ویتامین A است و یکی از محبوب ترین مواد ضد چروک به شمار می رود. این ماده با تحریک تولید کلاژن، به کاهش خطوط ظریف و چین و چروک کمک می کند – چیزی که همه ما برای داشتن پوستی صاف و جوان به آن نیاز داریم. 

علل اصلی چین و چروک زیر چشم … تضعیف الیاف کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پلک زدن، اخم کردن، لبخند زدن، حرکات صورت و گذر زمان است.

استفاده از کرم دور چشمی حاوی رتینول می تواند به حفظ لطافت و جوانی پوست زیر چشم کمک کند. 

با مصرف مداوم رتینول، شاهد تغییراتی در ناحیه زیر چشم خود خواهید بود. با استفاده مداوم از رتینول در ناحیه زیر چشم به مدت بیش از یک سال، می توانید شاهد درجه قابل توجهی از بهبود باشید.

۲. لایه برداری زیر چشم

سلول‌های مرده پوست می‌توانند زیر چشم جمع شوند و مانع از جذب کامل محصولات شوند، به همین دلیل توصیه می‌شود به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید. برای لایه برداری زیر چشم، باید از اسکراب‌های فیزیکی که برای پوست نازک زیر چشم خیلی خشن هستند، خودداری کنید.

سرم شبانه مراقبت از چشم که حاوی لایه‌بردار شیمیایی است، می‌تواند به کاهش خشکی، خطوط ریز و میلیا (کیست‌های کوچک که به صورت برجستگی‌های سفید رنگ در ناحیه چشم ظاهر می‌شوند) کمک کند. همچنین می‌توانید از این سرم علاوه بر کرم دور چشم برای آبرسانی بیشتر استفاده کنید.

همچنین لایه برداری شیمیایی توسط پزشک متخصص نیز می‌تواند با لایه برداری از سطح پوست به کاهش خطوط ریز کمک کند.

۳. پوست خود را با سرم هیالورونیک اسید آبرسانی کنید

سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. آبرسانی پوست اطراف چشم باعث پر شدن آن می‌شود تا چین و چروک‌ها کمتر به چشم بیایند.

۴. میکرونیدلینگ حرفه‌ای را امتحان کنید

میکرونیدلینگ روشی است که باعث تحریک تولید کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود. این دستگاه باعث ایجاد هزاران سوزن ریز می‌شود که برای بهبود بافت پوست و صاف کردن سطح پوست وارد و خارج می‌شوند. میکرونیدلینگ معمولاً در مطب توسط متخصص پوست انجام می‌شود.

۵. با تزریق ژل به خطوط عمیق فکر کنید

اگر خطوط یا چین و چروک های عمیقی دارید، از متخصص پوست خود در مورد فیلر (پرکننده) سوال کنید. تزریق فیلرهای پوستی می توانند زیر چشم را لیفت و روشن کنند. فیلرهای اسید هیالورونیک برای خطوط زیر چشم بهترین هستند.

تزریق با مواد نورومودولاتور همچنین می تواند به محدود کردن توانایی انقباض عضلات خاص کمک کند، که از ایجاد خطوط دینامیکی که هنگام ایجاد برخی حالات چهره ایجاد می شوند، جلوگیری می کند.

اگر به تزریق ژل علاقه مند هستید، توصیه می کنیم برای صحبت در مورد بهترین گزینه برای خود، با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید.

جلوگیری از چروک دور چشم

اگر به دنبال این هستید که از ایجاد چین و چروک های بیشتر یا جدید زیر چشم جلوگیری کنید، باید اقدامات احتیاطی انجام دهید. در اینجا سه مورد از مهمترین اقداماتی که متخصصان توصیه می کنند، آورده شده است:

۱. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک زیر چشم، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب و تجدید آن است. کرم ضد آفتاب ضروری است، زیرا پوست پلک نازک تر است و بیشتر در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش که کلاژن پوست را تجزیه می کند، قرار دارد. برای محافظت کامل بدن در برابر آفتاب، لباس های محافظ نیز بپوشید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب با مرطوب کننده روزانه با SPF، عینک آفتابی و کلاه های لبه پهن می تواند اثرات اشعه ماوراء بنفش روی پوست را که به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره کمک می کند، محدود کند.

۲. از سرم ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C یکی دیگر از مواد مراقبت از پوست است که از تولید کلاژن پشتیبانی می کند و در برابر عوامل محیطی مضری که می توانند ساختارهای بدن را برای جلوگیری از چین و چروک از بین ببرند، محافظت می کند.

محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C به کاهش چین و چروک چشم با خنثی کردن رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کند، که مولکول های ناپایدار اکسیژن هستند که می توانند ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشند. مولکول های اکسیژن آزاد می توانند به ساختارهای پوست مانند پروتئین ها، چربی ها و DNA سلولی آسیب بزنند.

۳. از کرم دور چشم غافل نشوید

بحث هایی در مورد اینکه آیا در صورت استفاده از مرطوب کننده صورت، استفاده از کرم دور چشم ضروری است یا خیر وجود دارد، اما ما در اینجا هستیم تا به شما بگوییم که ضروری است. از کرم دور چشمی استفاده کنید که خیلی چرب یا خیلی سنگین نباشد.

مطمئن شوید که کرم دور چشم شما روغن های زیادی ندارد که باعث احساس چرب شدن شود. این روغن های سنگین می توانند بافت ظریف ناحیه دور چشم را سنگین کرده و به مرور زمان باعث ضعیف شدن الیاف الاستین و ایجاد چین و چروک زودرس شوند.

مقالات مرتبط