عمل پیوند مو

یک عمل پیوند مو چقدر طول می‌کشد؟

در این مقاله می‌خوانید

یک عمل پیوند مو معمولاً بین 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد. با این حال، با در نظر گرفتن آماده‌سازی قبل از عمل و نظارت پس از عمل، احتمالاً کل روز را در کلینیک خواهید بود، بنابراین برنامه دیگری نچینید!

یک مطالعه بر روی 207 پیوند مو نشان داد که میانگین زمان عمل پیوند مو 385 دقیقه (کمی کمتر از 6 ساعت و نیم) بوده است.

طول عمل شما به چند عامل مختلف بستگی دارد، از جمله نوع پیوند مو و تعداد گرافت‌های مویی که نیاز دارید.

در این مقاله، یاد می‌گیرید چگونه تخمین بزنید که عمل پیوند مو چقدر طول می‌کشد.

پنج عامل موثر بر مدت زمان کاشت مو

عوامل بسیاری در تخمین مدت زمان جراحی کاشت مو دخیل هستند. در اینجا به پنج مورد از مواردی که می‌توانند بر مدت زمان حضور شما روی صندلی جراحی و کلینیک کاشت مو تاثیر بگذارند، اشاره می‌کنیم.

میزان ریزش مو

اگر ریزش موی زیادی داشته‌اید، برای مثال در مراحل 4 و بالاتر مقیاس نوروود، جراحی کاشت موی شما طبیعتا طولانی‌تر از افرادی خواهد بود که در مراحل اولیه ریزش مو هستند.

این یکی از دلایل خوب برای رسیدگی زودهنگام به ریزش مو است. هرچه زودتر به طاسی خود رسیدگی کنید، زمان کمتری را روی صندلی جراحی خواهید گذراند.

علاوه بر این، اگر خیلی زود متوجه آن شوید، ممکن است اصلا به کاشت مو نیاز نداشته باشید. روهایی مانند مینوکسیدیل و فیناستراید می‌توانند برای ریزش موی خفیف تا متوسط، مانند آنچه در مراحل اولیه طاسی مردانه دیده می‌شود، بسیار موثر باشند.

تعداد پیوندهای مورد نیاز شما

میزان ریزش موی شما به طور مستقیم با تعداد پیوندهای موی مورد نیاز شما مرتبط است.

کدام نوع پیوند مو را دارید؟

پیوند موی FUE معمولاً فرآیندی طولانی‌تر از پیوند موی FUT است. در حالی که زمان کاشت بسیار مشابه است، استخراج فولیکول‌های مو به صورت تک تک با استفاده از روش‌های عمل FUE معمولاً بسیار بیشتر از تکنیک جراحی نواری طول می‌کشد.

یک پیوند موی FUE معمولاً 5 تا 7 ساعت طول می‌کشد، در حالی که پیوند موی FUT معمولاً 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد.

مشکلات حین جراحی

هر گونه مشکل غیرمنتظره‌ای که در طول جراحی زیبایی رخ دهد، ممکن است زمان عمل را طولانی‌تر کند. انتخاب یک کلینیک معتبر با بهترین جراح پیوند مو، احتمال بروز مشکلات غیرضروری را کاهش می‌دهد.

برای آمادگی کامل، در جریان احتمال بروز مشکلات حین پیوند مو باشید. توجه داشته باشید که این مسائل بیشتر در محیط‌های ناامن و غیربهداشتی یا توسط افراد غیرحرفه‌ای رخ می‌دهند. بنابراین تحقیق و پیدا کردن یک کلینیک قابل اعتماد بسیار مهم است.

آمادگی و ریکاوری

معمولا کلینیک‌ها از شما می‌خواهند که روز عمل پیوند مو زودتر از زمان تعیین شده برسید تا بتوانند شما را برای جراحی آماده کنند، خط رویش مو را طراحی کنند و به سوالات لحظه‌ آخری شما پاسخ دهند.

علاوه بر این، کلینیک‌های خوب حداقل یک ساعت بعد از عمل شما را تحت نظر خواهند گرفت تا مطمئن شوند شرایط شما برای رفتن به خانه مناسب است. بنابراین باید انتظار داشته باشید که تمام روز را در کلینیک بگذرانید و بعد از عمل مستقیم به خانه (یا هتل) بروید.

پیوند مو تا چه زمانی ماندگار است؟

پیوند مو یک راه حل دائمی برای افرادی است که دچار ریزش مو شده‌اند. چند ساعت ناراحتی می‌تواند موهای جدیدی به شما بدهد که برای همیشه ماندگار است. پیوند مو دائمی است و تمام عمر شما باقی می‌ماند، به خصوص اگر موهای خود را با فیناستراید یا سایر محلول‌های مناسب نگهداری مو، حفظ کنید.

بهبودی پس از پیوند مو چقدر طول می‌کشد؟

شما طی چند روز پس از عمل به حالت عادی باز خواهید گشت، اما باید توجه داشت که دیدن نتایج پیوند مو بسیار طولانی‌تر است، زیرا موهای پیوندی باید در موقعیت جدید خود جا بیفتند و چرخه رشد مو را آغاز کنند.

درباره انتظاراتی که در دوران بهبودی دارید با یک متخصص ریزش مو باتجربه که می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد، تماس بگیرید.

مقالات مرتبط