پاک کردن تاتو درد دارد؟

پاک کردن تاتو درد دارد؟

در این مقاله می‌خوانید

میزان درد ناشی از پاک کردن تاتو به چند عامل مانند تحمل درد شما و اندازه و محل تاتو بستگی دارد. با این حال، به طور کلی درد کمتری نسبت به زدن تاتو دارد.

در حالی که پاک کردن تاتو با لیزر می تواند دردناک باشد، اما به احتمال زیاد به اندازه زدن تاتو دردناک نیست.

درد ناشی از پاک کردن تاتو با درد یک آفتاب سوختگی شدید برابری می‌کند و احساس ناشی از پالس های لیزر شبیه کشیدن یک کش لاستیکی به پوست شما است. کمی ناخوشایند است، اما قابل تحمل.

نحوه عملکرد پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر از پالس های لیزر با شدت بالا برای نفوذ به لایه بالایی پوست (اپیدرم) برای شکستن رنگدانه به ذرات کوچکتر استفاده می کند. این ذرات کوچکتر سپس توسط بدن شما جذب و متابولیزه می شوند.

در حالی که لیزر درمانی برای پاک کردن تاتو تا حد زیادی موثر است، اما راه حلی سریع محسوب نمی‌شود.

برای اینکه پاک کردن تاتو با لیزر موثر باشد، به چندین جلسه درمانی نیاز است. تعداد جلسات مورد نیاز به اندازه تاتو و رنگ های آن بستگی دارد (رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره سخت تر پاک می شوند). همچنین زمان بهبودی بین جلسات وجود دارد که معمولا چند هفته طول می کشد.

لیزر تنها گزینه برای پاک کردن تاتو نیست. درم ابریژن نیز وجود دارد که شامل ساییدن لایه بالایی پوست می شود (کمی خشن به نظر می رسد، نه؟)

عمل جراحی گزینه دیگری است، اگرچه این روش تهاجمی تر است – این روش شامل بریدن پوست تاتو شده و بخیه زدن دوباره پوست باقی مانده است.

تجربه درد شما به چند عامل بستگی دارد

تحمل درد افراد با یکدیگر متفاوت است و تجربه درد ناشی از پاک کردن تاتو برای هر فردی منحصر به خود اوست. عوامل متعددی در میزان درد تاثیرگذار هستند که در وهله اول به میزان تحمل درد شما بستگی دارد.

مهارت و تجربه فردی که عمل پاک کردن تاتو را انجام می دهد نیز بر میزان درد تاثیر می گذارد، به همین دلیل توصیه می شود این کار توسط یک متخصص پوست دارای مجوز انجام شود.

یک متخصص پوست مجرب می تواند با توجه به میزان تحمل شما، درمان را تنظیم کند و از کرم بی حس کننده یا تزریق بی حسی موضعی برای کاهش یا جلوگیری از درد استفاده کند.

تحقیقات نشان می دهد که استرس و سایر احساسات منفی می توانند درک درد را افزایش دهند. در مقابل، هرچه احساس مثبت تری داشته باشید، میزان دردی که حس می کنید کمتر خواهد بود.

برخی نواحی بدن نسبت به نواحی دیگر حساس ترند

همانطور که می‌دانید تاتو کردن برخی از نقاط بدن دردناک تر از نقاط دیگر است. پاک کردن تاتو نیز به همین صورت است.

گیرنده های لامسه به طور مساوی در سراسر بدن توزیع نشده اند، بنابراین برخی از نواحی بدن حساس تر هستند. همچنین انواع گیرنده های لامسه در قسمت های مختلف بدن متفاوت است. برخی از گیرنده ها به فشار حساس ترند، در حالی که برخی دیگر به ارتعاشات با فرکانس پایین یا بالا پاسخ می دهند.

نوک انگشتان، ناحیه دنده، پیشانی، مچ پا، مچ دست و اطراف زیر بغل برخی از نقاطی هستند که ممکن است در آنها لیزر درمانی برای پاک کردن تاتو دردناک تر باشد.

آمادگی برای جلسه پاک کردن تاتو با لیزر

برای کاهش درد ناشی از پاک کردن تاتو با لیزر کارهایی می توانید انجام دهید که اولین قدم آن استفاده از بی حس کننده است.

استفاده از کرم بی حس کننده روی پوست ممکن است راهی موثر برای کاهش درد باشد. این بی حسی موضعی کانال های سدیم را مسدود می کند، بنابراین اعصاب نمی توانند سیگنال های درد را به مغز ارسال کنند. کرم های بی حس کننده بدون نسخه و به صورت کرم، اسپری و مایع در دسترس هستند. توصیه می‌شود قبل از استفاده از کرم بی حس کننده با متخصص پوست خود صحبت کنید.

استفاده از یخ نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. گذاشتن کمپرس یخ یا یخ روی ناحیه تاتو، آن ناحیه را بی حس کرده و باعث می شود تا عمل لیزر کم دردتر باشد. حتما یک دستمال یا حوله بین پوست و یخ قرار دهید. این کار از تحریک یا قرمزی پوست جلوگیری می کند.

مراقبت های بعد از هر جلسه نیز اهمیت دارد.

معمولا پاک کردن تاتو با لیزر در یک جلسه انجام نمی شود. برای حذف کامل تاتو به چندین جلسه درمانی نیاز دارید. تا حد امکان باید از نور خورشید قبل، در حین و بعد از پاک کردن تاتو با لیزر خودداری کنید. اگر قبل از جلسات خود زمان قابل توجهی را زیر نور خورشید سپری کنید، پوست شما ضعیف تر می شود و احتمال آسیب به پوست افزایش می یابد. همچنین ممکن است پوست شما به لیزر به خوبی پاسخ ندهد که این امر باعث می شود حذف تاتو با لیزر دشوارتر شود. در نتیجه جلسات بیشتری نیاز است و جلسات بیشتر به معنای درد بیشتر است.

برای جلوگیری از آسیب به پوست، قبل و بعد از پاک کردن تاتو از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و تا 4 هفته پس از پاک کردن تاتو با لیزر از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.

همچنین، استراحت کافی و تا حد امکان آرام بودن قبل از جلسات می تواند باعث احساس راحتی بیشتر شما شود. تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفسی یا سرگرم کردن خود با گوش دادن به موسیقی می تواند در این زمینه کمک کند.

مقالات مرتبط