پلاسماجت بینی چیست؟ پاسخ به سوالات رایج

در این مقاله می‌خوانید

با روشی غیرتهاجمی فرم بینی خود را تغییر دهید! در این مقاله قصد داریم تکنولوژی پیشرفته پلاسماجت بینی (پلاسمای فیبروبلاست‌) را معرفی می‌کنیم که از پلاسمای یونیزه شده برای کوچک کردن منافذ و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. پلاسماجت بینی باعث انقباض بافت اضافی روی نوک بینی و پره‌های بینی شده و ظاهری خوش‌فرم‌تر و زیباتر به بینی می‌دهد.

پلاسماجت بینی چیست؟

پلاسماجت بینی تکنیکی غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست است که می‌تواند شکل نوک بینی و پره‌های بینی شما را تغییر دهد. پلاسماجت در سفت کردن و فرم دادن به پوست و همچنین کاهش اندازه منافذ بسیار مؤثر است. همچنین می‌توان از آن برای لیفت بینی، باریک کردن قسمت زیرین پل بینی و دستیابی به تقارن بیشتر در صورت استفاده کرد.

اگرچه پلاسما سال‌هاست در جراحی استفاده می‌شود، اما اخیراً به عنوان یک روش زیبایی کم‌تهاجمی محبوبیت پیدا کرده است. نحوه عملکرد آن به این صورت است: 

  • پلاسما، که حالتی از ماده به شکل گاز یونیزه شده است، با استفاده از دستگاهی دستی مانند پلاسما پن، گرم شده و به صورت ضربه‌های کوچک روی سطح پوست شما اعمال می‌شود.
  • این کار باعث ایجاد الگوهایی از میکروسوختگی می‌شود که سلول‌های فیبروبلاست پوست شما را هدف قرار می‌دهد. این سلول‌ها کلاژن و الاستین تولید می‌کنند که دو عنصر ضروری برای داشتن پوستی سالم و جوان هستند.
  • بدن شما این روش را به عنوان آسیبی جزئی تشخیص می‌دهد و باعث تحریک سلول‌های فیبروبلاست می‌شود که منجر به افزایش قابل توجه تولید کلاژن می‌گردد. با بهبود این میکروسوختگی‌ها، پوست سفت و لیفت می‌شود و دوز اضافی کلاژن حجم و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

این تکنیک در دستان افراد آموزش دیده، نتایج بسیار هدفمندی را برای سفت کردن، صاف کردن و جوانسازی پوست شما ارائه می‌دهد. 

مدت زمان مشاهده تاثیر پلاسماجت بینی

احتمالاً بعد از جلسه، سفت شدن پوست را به صورت لحظه‌ای احساس خواهید کرد، اما پوست شما طی ۶ تا ۸ هفته آینده همچنان به لیفت و سفت شدن ادامه می‌دهد. نتایج نهایی پلاسماحت بینی پس از ۱۲ هفته قابل مشاهده خواهد بود و پوست می‌تواند تا ۶ ماه پس از درمان همچنان سفت‌تر شود.

بسته به هدف نهایی شما، ممکن است برای رسیدن به میزان سفت شدن و لاغری بینی مورد نظر خود به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشید. با این حال، بسیاری از مراجعین تنها پس از ۱ جلسه، اثر فرم‌دهی بینی را مشاهده کرده‌اند.

بعد از پلاسماجت بینی چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از جلسه‌ی لیفت بینی با پلاسماجت بینی، بینی شما کمی حساس شده و با نقاط قرمز ریز (همان میکروسوختگی‌هایی که گفتیم) پوشیده می‌شود. همچنین ممکن است در ناحیه‌ی تحت درمان، کمی تورم و قرمزی داشته باشید.

معمولاً محو شدن این نقاط قرمز به شکل پوسته‌های قهوه‌ای و جدا شدن آن‌ها از صورت، بین ۵ تا ۱۴ روز طول می‌کشد. در برخی موارد، بهبودی می‌تواند بیش از ۱۴ روز طول بکشد. باز هم، بسته به میزان اصلاحی که به دنبال آن هستید، ممکن است برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، نیاز به ۲ تا ۳ جلسه داشته باشید. جلسات تکمیلی می‌توانند هر ۳ ماه یکبار انجام شوند.

آیا واقعا پلاسما جت بینی را کوچک میکند؟

این روش باعث می‌شود بینی شما کوچکتر به نظر برسد و همچنین می‌تواند برای اصلاح عدم تقارن بینی استفاده شود.

در حالی که لیفت بینی با پلاسما جت بینی می‌تواند ظاهری کوچک‌تر و خوش‌فرم‌تر به بینی شما بدهد، اما نمی‌تواند اندازه‌ی استخوان بینی یا غضروف‌های استخوانی بینی را کاهش دهد.

در اینجا کارهایی که پلاسما جت بینی می‌تواند انجام دهد، آورده شده است:

  • باریک کردن پره‌های بینی
  • کوچک کردن نوک پهن بینی
  • کم کردن عرض بینی زیر پل بینی
  • لیفت نوک بینی
  • کاهش نمایه‌ی منافذ بزرگ
  • کم کردن جوش‌های سرسیاه

نتایج حاصل شده با روش فرم‌دهی بینی با پلاسما جت بینی به اندازه‌ی عمل جراحی رینوپلاستی (عمل جراحی بینی) چشمگیر نخواهد بود، اما خطرات و عوارض جانبی کمتری دارد. علاوه بر این، لیفت بینی با پلاسمای فیبروبلاست می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی باشد که قصد دارند قبل از جراحی، روشی با ریسک کمتر را امتحان کنند.

مدت ماندگاری پلاسما جت بینی

در حالی که اثرات روش‌های غیرتهاجمی همواره موقتی هستند، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج این روش بسته به سن و سبک زندگی، تا یک سال یا بیشتر ماندگار باشند. برای اینکه تا حد امکان آن فرم خوش‌تر را حفظ کنید، توصیه می‌کنیم مصرف کلاژن خود را افزایش دهید.

پس از انجام تعداد جلسه‌ی توصیه‌شده‌ی لیفت بینی با پلاسماجت، بسته به سن و عادات سبک زندگی شما، نتایج می‌توانند تا ۳ سال ماندگاری داشته باشند.

جمع‌بندی

لیفت بینی با پلاسماجت بینی روشی سریع، غیرتهاجمی و با درد کمتر برای داشتن بینی‌ای خوش‌فرم و سفت است.

پلاسمای فیبروبلاست در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی مانند جراحی رینوپلاستی، مقرون‌به‌صرفه بوده و دوره‌ی نقاهت بسیار کمی دارد.

نتایج لیفت بینی با پلاسمای فیبروبلاست می‌توانند سال‌ها ماندگار باشند و شما می‌توانید این درمان را برای حفظ اثر سفت‌کنندگی و فرم‌دهی بینی، در صورت نیاز تکرار کنید.

مقالات مرتبط