آشنایی با بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

تصویر پروفایل کانال روتین پوستی
در این مقاله می‌خوانید

افراد دارای پوست چرب غالباً تصور می‌کنند که به دلیل چربی طبیعی پوستشان، نیازی به استفاده از مرطوب‌کننده ندارند. اما این تصور کاملاً اشتباه است! پوست چرب نیز مانند هر نوع پوست دیگری به آبرسانی و حفظ رطوبت نیاز دارد.

اهمیت کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

  • جلوگیری از کم آبی پوست: عدم استفاده از مرطوب کننده می تواند باعث کم آبی پوست شود. در این حالت، غدد چربی برای جبران کم آبی، چربی بیشتری تولید می کنند که این امر منجر به افزایش چربی پوست و جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.
  • کنترل چربی پوست: استفاده از مرطوب کننده مناسب می تواند به تعادل چربی پوست کمک کند.
  • جلوگیری از چین و چروک: پوست کم آب مستعد چین و چروک است. استفاده از مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.
  • ایجاد ظاهری صاف و یکدست: مرطوب کننده مناسب می تواند به صاف شدن و یکدست شدن پوست کمک کند.

خرید بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، به احتمال زیاد از مرطوب کننده های سبک و بر پایه آب استفاده می‌کنید.

برخی از مواد تشکیل دهنده مانند هیالورونیک اسید یا گلیسیرین، انتخابی عالی برای پوست چرب هستند، زیرا به رغم سبکی، خاصیت آبرسانی خوبی دارند. 

هنگام خرید مرطوب کننده، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • فاقد چربی و غیر کومدون زا: به دنبال کرمی باشید که فاقد چربی و غیر کومدون زا باشد تا منافذ پوست را مسدود نکند و باعث ایجاد جوش نشود.
  • حاوی مواد مات کننده: کرم های مرطوب کننده حاوی مواد مات کننده می توانند به کنترل چربی پوست و جلوگیری از برق افتادن آن کمک کنند.
  • حاوی مواد آبرسان: به دنبال کرمی باشید که حاوی مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید باشد تا به حفظ رطوبت پوست کمک کند.
  • سایر مشکلات پوستی احتمالی: مانند آکنه یا قرمزی. بهتر است از ترکیباتی که باعث مسدود شدن منافذ یا ایجاد جوش می شوند، دوری کنید.
  • حساسیت به مواد خاص: در صورت عدم اطمینان، همیشه می توانید تست حساسیت انجام دهید. برای این کار، می توانید مقدار کمی از محصول را روی دست یا قسمت داخلی مچ دست خود بمالید تا ببینید پوستتان چگونه واکنش نشان می دهد.

نحوه استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب

استفاده از مرطوب کننده نسبتاً ساده است. توصیه می شود دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب شبانه، از آن استفاده کنید.

ابتدا دست ها و صورت خود را بشویید، سپس یک لایه نازک از مرطوب کننده را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید. اگر از محصولات دیگری مانند کرم ضد جوش یا تونر برای درمان آکنه استفاده می کنید، قبل از مرطوب کننده، آنها را به کار ببرید.

شاید کنجکاو باشید که چه چیزی محصولات روز و شب را متفاوت می کند؟ مرطوب کننده های روز معمولا سبک تر هستند و حاوی SPF برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه مضر UV خورشید می باشند.

محصولات شبانه ممکن است غلیظ تر بوده و حاوی مواد اضافی برای برطرف کردن خطوط ریز و چین و چروک و کاهش سلول های مرده پوست در حین خواب باشند.

نتیجه گیری

اگر پوست چرب دارید، داشتن یک روتین پوستی بسیار مهم است. علاوه بر استفاده از محصولاتی برای به حداقل رساندن چربی و جوش، استفاده از مرطوب کننده به اندازه هر محصول مراقبت از پوست دیگری اهمیت دارد.

با توجه به نگرانی های اولیه در مورد پوست خود و مواد تشکیل دهنده ای که ممکن است آن ها را تشدید کنند، می توانید مرطوب کننده مناسب را برای حفظ سلامت و درخشش پوست خود انتخاب کنید – در عین حال درخشندگی ناشی از چربی را نیز کنترل کنید.

سوالات متداول

۱. آیا مرطوب کننده برای پوست چرب مناسب است؟

بله، مرطوب کننده یک ضرورت در هر روتین مراقبت از پوست است. هنگامی که پوست شما به درستی آبرسانی شود، واکنش طبیعی آن متوقف کردن تولید اضافی سبوم (چربی) است.

به دنبال مرطوب کننده های سبک، بدون چربی و غیر کومدون زا باشید که برای انواع پوست چرب فرموله شده اند.

۲. چه مواد یا محصولات دیگری برای پوست چرب مفید هستند؟

اگر پوست چرب دارید، ممکن است با اضافه کردن رتینول به روتین مراقبت از پوست خود نتیجه مناسبی ببینید. رتینول می تواند به تنظیم چربی، رفع آکنه و کاهش چین و چروک کمک کند.

اگر به دلیل چربی اضافی دچار جوش می شوید، اسید سالیسیلیک یکی دیگر از مواد عالی برای پوست چرب است.

خاک رس یکی دیگر از مواد درجه یک برای پوست چرب است. خاک رس با جذب چربی اضافی از سطح پوست و منافذ، ظاهری مات کمتر درخشان به پوست شما می‌دهد. معمولا خاک رس را در محصولاتی همچون ماسک ها و پاک کننده ها پیدا می کنید.

مقالات مرتبط